16 Αυγούστου 2007

Η νύχτα που ο Ελβις θα γινόταν βασιλιάς

Caro diario

16 Αυγούστου 1977. Η μέρα που πέθανε ο Ελβις. Δεν θυμάμαι τίποτα από τη μέρα εκείνη. Ημουν πολύ μικρός άλλωστε. Λίγα χρόνια αργότερα όμως κάτι θα σήμαινε. Τότε θα ήμουν στα πρώτα γυμνασιακά μου χρόνια. Ή μήπως πιο μικρός; Ηταν στο "Ακαπούλκο" πάντως. Εκεί, τον πρωτοσυνάντησα ένα αυγουστιάτικο βράδυ...

Εκανε ζέστη, αλλά είχαν αρχίσει κι όλας τα μελτέμια. Η μυρωδιά του καμμένου δάσους ήταν παντού -όπως τώρα είναι εκείνη της Πεντέλης, που καίγεται έξω από το παραθυρό μου- ανάκατη με την υγρασία της νύχτας. Δεν μ' έπιανε ύπνος και αψηφώντας τις απειλές της μάνας μου, αν δεν ξάπλωνα για ύπνο - «κομμένα τα μπάνια από αύριο. Τ΄ακούς;» - βγήκα στη βεράντα να δω τηλεόραση. Η κίτρινη λάμπα κρέμοταν μονάχη πάνω από τη παλιά άσπρη φερ φοζέ ροτόντα, με τις έξι αδειανές πολυθρόνες γύρω της. Εκείνες τις βαριές με τα στριφογυριστά σίδερα, που μου θύμιζαν ταινίες με τη Ναθαναήλ και τον Αντωνόπουλο. Στα μπράτσα των δικών μας είχε φύγει η άσπρη σαν δέρμα μπογιά, αφήνοντας να φανεί η σιδερένια σάρκα τους.

Χώθηκα μέσα σε μια και άναψα την τηλεόραση σε ένα από τα δύο κανάλια. Τον πρωτόδα και με γοήτευσε με μια του ματιά. Από το πρώτο του χαμόγελο στην Μαργαρίτα - Ούρσουλα Αντρες. Αυτό, που "έσπαγε" στη μια άκρη των χειλιών του. Ανέμελος, μέσα στο κοσμοπολίτικο εκείνο καλοκαίρι. Μου φάνηκε τόσο, μα τόσο λαμπερός. Νέος γεμάτος δύναμη. Ομορφος μέσα στη δροσιά μιας ασπρόμαυρης νιότης. Κοιτούσα αποσβολωμένος τη μικρή κόκκινη τηλεόραση, αλλά εγώ τον έβλεπα υπερφυσικά μεγάλο, ολοζώντανο εκεί μπροστά μου να μιλάει, να τραγουδάει και να λικνίζεται, μαζί με τις νυχτοπεταλούδες, που κουτουλούσαν γύρω από την κίτρινη λάμπα της βεράντας μας. Το τέλος της ταινίας δεν το είδα ποτέ. Μια διακοπή στο ηλεκτρικό, μ΄εστειλε μια ώρα αρχίτερα για ύπνο. Δεν έκλεισα μάτι εκείνη τη νύχτα. Ηταν η νύχτα, που ο Ελβις έγινε βασιλιάς...

Από την επόμενη, κι όλας θα άρχιζε επιχήρηση "Ελβις". Αφού πρώτα πέρασα από τη βεράντα, ψάχνοντας για τυχόν ίχνη από όσα είχαν συμβεί εκεί την προηγούμενη νύχτα. Αγγιξα με ευλάβεια, που θα έπρεπε σε εικόνα, την σβηστή οθόνη της τηλεόρασης. Εκεί όπου είχαμε γνωριστεί. Οσο και αν έσφυξα τα μάτια μου, δεν ήρθε όμως. Αντί για εκείνον, ήρθε η μάνα μου κρατώντας ένα μαχαίρι. "Τι, κάνεις εκεί;" ρώτησε με γουρλωμένα μάτια. "Να μη σε νοιάζει." είπα, με προσποιητή αυθάδεια, κοκκινίζοντας μέχρι τα αφτιά. Μια παράξενη ενοχή, που δεν είχα συνειδητοποιήσει ως τότε, με πλημμύρισε. Σχεδόν με τρόμαξε. "Τι το θέλεις το μαχαίρι μαμά;" ρώτησα εγώ, ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά προς την πόρτα, έτοιμος να το βάλω στα πόδια. "Να καθαρίσω τα φασολάκια..." είπε εκείνη. "Α!... " Οπως και αν είχε εγώ έτρεξα έξω, κλείνοντας με δύναμη την πόρτα. "Ελα εδώ... Μη φύγεις..." άκουγα πίσω δυνατά τη φωνή της μάνας μου.

Στις 17 Αυγούστου, αγόρασα όλα τα περιοδικά και τις εφημερίδες, με τα επετειακά αφιερώματα στη μνήμη του. Ενας "Ταχυδρόμος", βρίσκεται ακόμα νομίζω, στο πατάρι του πατρικού μου. Μέσα σε λίγες ημέρες, φτιάχτηκαν λευκώματα με φωτογραφίες και σημειώσεις. Αποκόμματα εφημερίδων και περιοδικών κολλήθηκαν προσεχτικά με ούχου δίπλα τους. Αγόρασα και δίσκους του, παρόλο που δεν είχαμε στο σπίτι μας πικ απ. Τους έγραφα μετά, στο "δισκάδικο" της γειτονιάς σε κασέτες που έλειωναν στα χέρια μου. Μια χάρτινη κούτα "ΝΟΥ-ΝΟΥ", από σκληρό χαρτόνι, φύλαγε το πολύτιμο - και ενοχοποιητικό - υλικό στα πιο πυκνά σκοτάδια της ντουλάπας μου. Μέχρι που κάηκε, πολλά χρόνια αργότερα... Εκείνος όμως κάπου συνεχίζει να υπάρχει.



4 σχόλια:

gay super hero είπε...

Αν και καταλαβαίνω τί είναι αυτό που τον έκανε "βασιλιά", ποτέ δεν μπόρεσα να ταυτιστώ ή έστω να ενδιαφερθώ για το φαινόμενο Elvis. ΊΣως γιατί οι περισσότεροι είμαστε εξοικειωμένοι με τη φάση της παρακμής του - ούτε η μάνα μου καλά-καλά δεν τον θυμάται στην πρωτη του νιότη. Περί ορέξεως βέβαια...

Ωραίο το συνθηματάκι που έβαλες. Η Ελλάδα καίγεται και ο Κωστάκης τρέχει να κάνει εκλογές. Κούνια που τον κούναγε.

revqueer είπε...

Να σου πω, κι εγώ δε μπόρεσα ποτέ να κατανοήσω πλήρως το φαινόμενο Elvis. Πάντως, δε μπορούμε να αρνηθούμε πως άλλαξε για πάντα το πως βλέπουμε τη μουσική.

Ακριβός Αδάμ είπε...

Η "μανία-Ελβις" είναι αλήθεια ότι δεν κράτησε, με τέτοια ένταση τουλάχιστο, για μεγάλο διάστημα. Και ήταν αναμενόμενο αφού δεν μπορούσε να "τροφοφοτηθεί" και να κρατηθεί ...ζωντανή. Πάντως, ήταν η αφορμή για να δω ότι ήμουν ...διαφορετικός.

Ανώνυμος είπε...

"Αν και καταλαβαίνω τί είναι αυτό που τον έκανε "βασιλιά", ποτέ δεν μπόρεσα να ταυτιστώ ή έστω να ενδιαφερθώ για το φαινόμενο Elvis. ΊΣως γιατί οι περισσότεροι είμαστε εξοικειωμένοι με τη φάση της παρακμής του - ούτε η μάνα μου καλά-καλά δεν τον θυμάται στην πρωτη του νιότη. Περί ορέξεως βέβαια"
Τα ειπες όλα με ενα τοσο μικρο ποστ.Μπραβο.Αυτο ακριβως ειναι.
Αλλα και τα παρακατω σχολια εχουν αρκετη αληθεια. Το φαινομενο Ελβις μανια δεν κρατησε για πολυ οσο ομως ο Ελβις ηταν ... ζωντανος, γιατι η δευτερη καριερα του που κραταει μεχρι σημερα και εχει αποφερει εκατομυρια δολαρια( σε αλλους βεβαια) ειναι γεγονος που δεν χωραει αμφιβολια.
Θα χαιρομουν να περασετε μια βολτα απο το www.anapodo8.blogspot.com και να ριξετε μια ματια. Ειναι μια σελιδα για την ταινια GREECELAND σε δικη μου σκηνοθεσια (ελπιζω να μην ακουγεται υπερφιαλο ). Ο τιτλος βγαινει απο την μιξη των δυο τοπονυμιων GRACELAND η βιλα ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ και GREECE που oλοι ξερουμε τι ακριβως ειναι.( Η μηπως οχι).